Wie is Marinka Mulder

4 juli 2018

Mee met Marinka!

Dat wordt de naam van haar column!

30 mei jl. is Marinka Mulder geïnstalleerd als wethouder namens de PvdA. Hieronder stellen we haar aan u voor.

Marinka is de jongste wethouder ooit in de gemeente Renkum. Zij werd in 1989 in Alkmaar geboren. Vanaf haar zesde jaar woonde ze in Culemborg. Vanaf haar 16e is ze lid van onze partij.

Na de middelbare school ging ze de lerarenopleiding Geschiedenis volgen in Utrecht. Op haar twintigste werd ze naast student raadslid in Culemborg. In 2014 werd ze daar op haar 24e lijsttrekker en vervolgens fractievoorzitter in een coalitie zoals die nu ook in het Renkumse is gevormd: GL, D66, VVD en PvdA. Voor haar is deze coalitie op dit vlak dus niks nieuws.

Toen wij als lokale afdeling in april jl. te horen kregen dat we een wethouder mochten leveren, kwamen we al snel bij Marinka uit. Jong, fris en toch al een bak ervaring. Daarnaast stond ze op het punt naar Arnhem te verhuizen om bij haar vriend Mark Lauriks (voorzitter van de Arnhemse PvdA-afdeling) in te trekken.

De komende maanden gaan ze met z’n tweeën kijken waar ze een woning in onze gemeente kunnen vinden. Daar zullen ze samen best uit komen.

Marinka heeft een mooie, zware en uitdagende portefeuille toebedeeld gekregen: onderwijs, kinderopvang, jeugdzorg, sport, gemeentelijk vastgoed en financiën.

De komende periode zal zij op regelmatig onregelmatige basis een column voor ons gaan schrijven: Mee met Marinka! Deze zal op de website en onze Facebookpagina te lezen zijn.

Marinka is nu ruim een maand aan de slag als wethouder. Ze voelt zich zeer welkom in onze gemeente. Ze heeft al kennis gemaakt met de mensen van het Huis van Renkum en de mensen van de kerngroep Centrumplan Doorwerth en stichting LOC i.o. De komende maanden zal ze met nog veel meer verenigingen, organisaties en inwoners kennis gaan maken. Ze staat er voor open om met onze leden en Renkumse inwoners in contact te komen. Schroom niet om haar een mail te sturen op: [email protected]