Stop Lokale Bezuinigingen

18 juni 2020

Waarschijnlijk heeft u hier de laatste dagen al één en ander over gehoord of gelezen.

Afgelopen jaar heeft de gemeente Renkum noodzakelijke en zeer pijnlijke bezuinigingsmaatregelen moeten nemen. We zien een uitholling van belangrijke voorzieningen. Een verdere teruggang is onacceptabel. De rijksoverheid geeft kleinere gemeenten steeds minder geld om steeds meer taken uit te voeren. Renkum is genoeg uitgeperst. Wij zien o.a. dat onze inwoners steeds meer vereenzamen omdat ontmoetingsplekken steeds minder open zijn of zelfs sluiten omdat deze worden wegbezuinigd.

Het Renkumse college met o.a. PvdA-wethouder Marinka Mulder heeft de website: www.stoplokalebezuinigingen.nl opgezet. Al na korte tijd constateren we dat Renkum niet alleen staat! Veel gemeenten zijn al aangesloten en ondernemen actie richting de rijksoverheid.

Bij de behandeling van de Perspectiefnota, op woensdag 24 juni, komt de fractie van de Partij van de Arbeid met een motie waarmee wij het college een hart onder de riem steken. Waarmee we laten zien dat we achter en naast ze staan. Meerdere partijen uit zowel coalitie als oppositie hebben al aangegeven deze motie te steunen en hem mede indienen. De pers geeft veel aandacht aan het initiatief van Marinka Mulder. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze artikelen:
Klik voor het artikel in De Gelderlander

Klik voor het artikel van Omroep Gelderland

Klik voor het artikel van Binnenlands Bestuur

Kijk op www.stoplokalenbezuinigingen.nl wat u kunt doen. Daarnaast helpt het als u op sociale media berichten over dit onderwerp deelt of een like geeft. Hoe meer mensen in Den Haag worden wakker geschud, hoe beter. Gebruik daarbij de hashtag: #StopLokaleBezuinigingen